Koninklijk Erkende Muziekvereniging "Kunst na Arbeid"

In memoriam
Jaap den Haan
9 juni 1938 – 26 november 2023.

Met grote droefheid breng ik jullie het nieuws van het overlijden van ons (ere-)lid en oud-voorzitter, Jaap den Haan. Het is een groot verlies voor onze vereniging en voor de muziekwereld in het algemeen.
Jaap was een bijzonder persoon die een onuitwisbare impact heeft gehad op de muziekvereniging Kunst Na Arbeid. Als oud-voorzitter heeft hij met zijn leiderschap en toewijding de vereniging naar grote hoogten gebracht. Zijn passie voor muziek was voelbaar in alles wat hij deed, en hij wist anderen te inspireren en te motiveren om het beste uit zichzelf te halen.
Jaap was niet alleen een gewaardeerd voorzitter, maar ook een begenadigd musicus. Zijn virtuositeit op zijn instrument heeft veel bewondering opgewekt bij zowel medeleden als publiek. Hij heeft vele jarenlang een belangrijke rol gespeeld in het repertoire en de muzikale groei van de vereniging.
Naast meer dan 75 jaar een onderdeel te zijn geweest van muziekvereniging Kunst Na Arbeid heeft Jaap in veel meer muzikale gezelschappen een rol gespeeld. In gerenommeerde orkesten en in blaaskapellen heeft Jaap zijn muzikaliteit ten gehore gebracht. Ook heeft hij ontzettend veel jonge en nieuwe muzikanten lesgegeven en op weg geholpen om muziek te gaan maken.
Voor deze altijd aanwezige muzikale inzet en zijn werkzaamheden bij zijn professionele baan heeft Jaap ook een Koninklijke Onderscheiding gekregen.
Als erelid heeft Jaap zich altijd ingezet voor Kunst Na Arbeid, zelfs nadat hij zijn rol deels had neergelegd. Hij was altijd aanwezig bij concerten en activiteiten, waar hij zijn kennis en ervaring met liefde deelde met anderen. Hij was altijd gericht op het helpen en ondersteunen van de mensen om hem heen om ze muzikaal te laten verbeteren en meer zelfvertrouwen te geven. Zijn aanwezigheid en warmte zullen zeer worden gemist.
Laten we in deze moeilijke tijd samen troost vinden in de herinneringen die we aan Jaap hebben. Laten we zijn muzikale nalatenschap eren door ons blijvend in te zetten voor de vereniging en voor de muziek die hij zo liefhad.
Namens het bestuur en alle leden van Muziekvereniging Kunst na Arbeid, wil ik mijn oprechte medeleven betuigen aan de familie en naasten van Jaap. We staan als vereniging achter jullie en bieden jullie alle steun die jullie nodig hebben.
Moge Jaap rusten in vrede, wetende dat hij een blijvende impact heeft achtergelaten op Kunst Na Arbeid en in de harten van allen die hem hebben gekend.

E-mailen
Bellen